Ziekjes - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu Ziekjes - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

Ziekjes

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

28 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Hallo hier vanuit het zonnige zuiden!

Zaterdag op zondag nacht ben ik wel 100 keer naar de wc moeten rennen. We waren onze laatste nacht in Cape Coast. Na een bezoek aan het dorp Elmina en Elmina fort wilden we terug gaan naar de kindjes in Senya Beraku. We gingen weer met de lokale trotro. Er was plaats voor normaal 12 personen maar na 2 uur in stilstaande bus wachten en na een koelkast en tv op onze schoot gekregen te hebben reden we met een overvolle trotro met 17 mensen terug naar Senya Beraku. Geloof me,dat is geen pretje met 35 graden en diarree!
We waren erg blij weer terug bij de kindjes te zijn en hebben na de lange reis nog even met de kindjes gespeeld en zijn toen naar bed gegaan.

Ik dacht me beter te voelen, maar heb weer hele nacht boven de wc gehangen en werd wakker met koorts en had totaal geen energie meer. Ik besloot een bed dagje te houden en ben aan de ORS gegaan tegen uitdroging.
Deborah is de kindjes gaan wassen en in de middag met Emanuel, een kindje van het weeshuis, ananas gaan kopen voor alle kindjes. Hier zijn ze dol op! Ze zijn hier dan ook wel heel lekker!

Ik voelde me eind van de dag iets beter en ben even met Deborah naar de kindjes gegaan om de cadeau zakjes die we gemaakt hadden in Nederland voor alle kindjes uit te delen. Iedereen was er erg blij mee en ze waren er de hele verdere dag zoet mee.

We liggen elke avond om 19.00 uur op bed omdat er dan veel muggen en beesten zijn en we kapot zijn van de lange dag spelen. We staan dan ook om 6.00 uur elke ochtend alweer bij de kindjes.

Deborah is door een grote mier in haar bil gebeten. Ze kon niet meer zitten. Gelukkig is het nu over, alhoewel ze nu een soort schurft in haar nek heeft. Hopelijk trekt het snel weg. Ik kan voor de 4e dag op een rij weer niets binnen houden wat erg frustrerend is want ik kan nergens heen. Hopelijk kunnen we morgen naar het strand. Vanmiddag ga ik maar even langs het "ziekenhuis".

Vanochtend waren we op ons gemakje onze kleren aan het wassen buiten. Ik wilde door het poortje gaan om nieuw water te pompen..... Een mega grote zwarte spin, formaat vogelspin, keek mij aan waardoor ik gillend naar Deborah ben gerend. Samen wilden wij de spin weghalen maar na meerdere pogingen en veel gegil werd onze huismoeder Diana wakker.
Ze heeft hem gedood want het was een erg giftige spin. Het stelde ons wel gerust dat zelfs Diana zei dat ze in dit formaat bijna nooit gevonden wordt door haar...nu lopen wij hier panisch rond nadat gisteren ook een grote schorpioen gesignaleerd is. Gelukkig hebben we een klamboe :)






  • 28 Januari 2014 - 13:29

    Mama/ank:

    Ga als je het niet vertrouwd of als het niet overgaat langs een dokter en zorg dat je genoeg drinkt. Geniet maar van de kinderen,want voor je het weet is het voorbij.Hier is het weer pet.

  • 29 Januari 2014 - 14:44

    Rozanne:

    Alles wat ik lees is echt veeeel erger en viezer dan bij ons! Die hitte doet wat met dat land..
    Succes nog. X

  • 30 Januari 2014 - 15:15

    Jeanne Donk:

    Hoi Karlijn en Deborah,

    Hoop dat het al weer wat beter met je gaat Karlijn! Als je niet kunt eten, drink dan veel cola, daar kun je
    op leven.
    Groetjes Jeanne Donk

  • 30 Januari 2014 - 17:55

    Jozefien:

    hey meiden, leuk om jullie verhalen te lezen, kan niet wachten om fotos te zien! @Karlijn; beterschap!

  • 06 Februari 2014 - 22:41

    Ilse:

    supergrote spinnen ...!argh!
    wij zagen toen een slang id nacht vergeet he took nooit meer....
    je bent behoorlijk ziek geweest he, ik was van de 4 weken 1 week ad diarree in ghana, echt mottig ben je dan , weet precies hoe jeje moet gevoeld hebben xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6891

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 06 Februari 2014

Ghana

Landen bezocht: