Ziekenhuis accra - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu Ziekenhuis accra - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis accra

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

31 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Kleine update vanuit Ghana.
Nadat we gisteren wilden gaan slapen kreeg ik weer verschrikkelijke buikpijn en ik was de hele nacht misselijk. In de vroege ochtend hing ik weer gezellig boven de pot.
We waren het zo zat dat we besloten om al om 7.00 uur naar Accra te reizen voor een beter ziekenhuis met echt dokters. We hadden onze laatste dag in weeshuis anders voorgesteld dus hebben daarom besloten niet morgen ochtend, maar zondag ochtend om 10.00 uur naar het oosten te gaan en ook de reis beetje aangepast. Ipv de lokale overvolle tro tro hebben we toch maar een privé chauffeur geregeld zodat we sneller in het oosten zijn. Als alles beter gaat verlaten we zondag het weeshuis.

Vandaag door het ziekenhuis bezoek geen kindjes gezien.
We waren pas rond 15.00 uur terug uit het ziekenhuis. Weer bloedonderzoek gehad en feaces onderzoek ( erg charmant als de knappe mannelijke laborant je diarree mag onderzoeken!)
Malaria is mijn lichaam uit en ik was dus ziek van de medicijnen en ik word nu behandeld voor buiktyfus. Vervuild water en onhygiënisch eten is daar de oorzaak van. Op de terug reis van het ziekenhuis naar het weeshuis kwamen we in een tropische regenbui. Alles was nat en de kindjes zaten binnen omdat er overal zand ligt op het weeshuis terrein en het was blubber geworden.
De rest van de dag op bed gelegen en rustig aan gedaan.

Deborah heeft gelukkig ook een crème gevonden voor haar huiduitslag dat wordt veroorzaakt door het vieze water en de kindjes die zelf onder de plekjes zitten. Deborah heeft ook een enkel weer terug :)

Nu zullen jullie denken... Wat is er na al 8 dagen ziekenboeg nog zo leuk aan Ghana? We hebben ondanks dit alles nog steeds erg naar ons zin en genieten van de kindjes en alles wat we mee maken.

Morgen gaan we een klein afscheidsfeestje houden. We hebben koekjes gekocht en gaan morgen nog voor de laatst keer naar het dorp om andere lekkere dingen te halen.
Ook willen we nog een poging wagen om een uurtje naar het mooie Sunflower Beach te gaan.

tot snel!

• 31 Januari 2014 - 20:45

Tante Christien En Ome Wim:

Ongelofelijk ,Karlijn en Deborah, wat jullie allemaal meemaken. En inderdaad knap dat jullie het nog naar je zin hebben.
    Het is wel fijn dat jullie toch nog wat hebt kunnen betekenen voor die kinderen.
    Deze ervaringen gaan jullie je leven lang niet vergeten. DIT IS LEVENSERVARING...dit kan niet iedereen
    vertellen.
    Hartelijke groetjes van ome Wim en tante Christien.XXXXXX

• 01 Februari 2014 - 14:27

Ellysnijders:

Lieve Deborah en Karlijn,

Wat een ervaringen daar in Ghana!!!!
    Dat zullen jullie niet gauw meer vergeten!!! Ik hoop dat Karlijn zich spoedig toch weer wat beter zal voelen en dat de crème de huiduitslag zal genezen van jou Deborah. Zeker omdat jullie spoedig weer terug reizen. Nog een hele mooie dag met de kindjes, ze zullen jullie straks wel missen. Alleen al door de aandacht en liefde die jullie ze gegeven hebben.
    Nog even relaxen aan het strand!!!! Groetjes Elly

• 01 Februari 2014 - 19:36

Patricia En Alicia En Diallo:

Aaaah dat is niet leuk, ziek zijn in Afrika! Hopelijk knapen jullie snel op. Geniet van de laatste dagen! Jullie hebben jullie best gedaan, stelletje kanjers! X van ons!

• 02 Februari 2014 - 22:44

Hans Van Eekelen:

Deborah en Karlijn,
    Ik kan me voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen de positieve dingen en de mindere dingen. Ik hoop dat het positieve de overhand heeft en het meest blijft hangen. Succes, beterschap en alvast een goede terugreis. Groeten, Berlinda en Hans

• 03 Februari 2014 - 20:43

Sevda:

Dames, wat hebben jullie in die korte tijd al veel ellende meegemaakt! Hopelijk kunnen jullie de laatste dagen toch nog genieten van het al het moois dat Ghana te bieden heeft! Ik ben blij dat Kwesi jullie toch van dienst kan zijn! Doe hem maar de groetjes van mij! Goeie reis en tot snel weer! Groetjes Sevda

• 04 Februari 2014 - 10:54

Maaike:

Hoi!

Jeetje wat een verhaal zeg!! Jeetje het ziekenhuis, hoofdman het nu beter gaat. Ook ben ik erg benieuwd hoe je aan de malaria bent gekomen? Niet leuk, gelukkig lees ik dat jullie erg genieten vd kindjes, dat is geweldig!! Ben benieuwd naar de verhalen als je thuis bent!

Liefs Maaike

• 06 Februari 2014 - 22:29

Ilse:

he meid lees het nu pas...(shame on me), Typhus , malaria ?? wat heb je allemaal uitgespookt???
    had je geen typhus vaccinatie (normaal is het ook niet nodig als je niet langer dan 3maanden blijft)...

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013