Cape Coast - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu Cape Coast - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

Cape Coast

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

25 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Even weer een kleine update. We zijn gisteren aangekomen in Cape Coast na een reis met de plaatselijke trotro. Dit is een bus die overvol wordt gepropt en daarmee zijn we naar Cape Coast gereden.
We hadden best hoge verwachtingen van Cape Coast maar het is ons behoorlijk tegengevallen!
We hebben een schattig resort geboekt direct aan het strand maar het is enorm vochtig binnen en de honden slapen naast ons hutje dus dat maakt veel kabaal.

We zijn gaan lunchen en hebben een beetje rond gelopen door het dorpje. Wat een armoede! Cape Coast castle van buiten bezichtigd en wat leuke souvenirtjes gekocht. Uiteindelijk gevlucht uit het dorp. Er kwamen veel vieze enge mannen op ons af en we vonden het helemaal niets.

In de avond gingen we in ons resort, Oasics Beach, eten. Op de achtergrond was er een Afrikaanse kinder dans groep aan het optreden.
Hier zaten we naast 2 Pakistaanse artsen. Ze werken voor een jaar in Liberia in een ziekenhuis en waren dit weekend op reis in Cape Coast. Ze werken voor de Verenigde Naties.
Ze nodigden ons uit om samen met hun de andere dag naar Kakum park wilden gaan.

Eerst zijn we naar Hans Cottage gegaan voor een ontbijt. Dit restaurant is op het water gebouwd en onder en rondom het restaurant zwemmen 20 krokodillen. We hebben er 3 gezien en gevoerd.

Bij aankomst in het Kakum park , kwamen we na een half uurtje lopen in het woud, bij de beroemde touwbruggen aan. Hier hebben we de Canopy Walk gedaan. Tussen de boomtoppen van 40 meter hoog hangen touwbruggen gemaakt waarop je van boom tot boom kan lopen. Sommige bruggen waren 100 meter lang.
Ik vond het heel eng en ben na 3 bruggen gestopt, held hé!
Het was wel een leuke ervaring.
Bij terug komst hadden de dokters een Ghanees armbandje voor ons laten maken met onze naam, was echt heel leuk!
Een kindje in het weeshuis heeft een oogziekte. Enorme opgezwollen, waterige bruine ogen. Aangezien 1 van de artsen, Oumar, een oogspecialist is, hebben we hem via een foto de oogjes laten bekijken. Hij heeft ons uitgelegd wat het is en een medicijn voorgeschreven. Morgen gaan we opzoek naar de medicijnen.
Na een lekkere vers ananas drankje hebben we afscheid genomen van de dokters.
Aangezien ik niet helemaal in orde ben sinds gisteren ( buik) en daardoor niets geslapen heb, hebben we vanmiddag rustig aangedaan.
Lekker gegeten en op zoek naar het internet café. Zomenteen weer een open-lucht douche onder de sterrenhemel ( Karlijn dan want Deborah durft het niet meer aan met al die beestjes, hahah!)

Morgen ochtend vertrekken we via Elmina, de slaven forden, weer richting het weeshuis. We missen de kindjes nu al enorm. Deze week gaan we nog flink genieten met de kindjes!!

Tot snel weer!
x

• 25 Januari 2014 - 20:01

Patricia:

Oh wat een avontuur! Jammer dat je last van je buik hebt. Hopelijk trekt het snel weer bij! Rustig aan een genieten! X van mij, Diallo, Alicia en de kleine vent.

• 25 Januari 2014 - 20:06

Ingrid:

We hebben al jullie bezienswaardigheden op internet opgezocht indrukwekkend hoor!!!geniet ervan meiden en beterschap met jullie buiken dikke kus mama Ingrid

• 25 Januari 2014 - 20:52

Ils:

Ik has de 1e week diarree.. daarna geen last meer, kijk uit met ijs en water... en die enge beestjes vind ik ook maar niks..

• 26 Januari 2014 - 13:33

Petra:

hoi, bijna niet voor te stellen wat jullie mee maken. geniet ervan he gr Petra

• 26 Januari 2014 - 14:00

Amy:

Hey meiden, wat zijn jullie goed bezig zeg! Heftig lijkt me om te wennen aan de omgeving, maar die lieve kindjes maken vast veel goed. Zorg goed voor jullie zelf en hopelijk lig je een beetje schoon in je slaapzakje!!
    Xx Amy

Tags: ghana

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013