De aankomst in Accra - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu De aankomst in Accra - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

De aankomst in Accra

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

23 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Hoi allemaal,

Zaterdag om 00.00 uur zijn we eindelijk aangekomen in Accra na een flinke turbelentie te hebben gehad. De ergste na 30 jaar vliegen van de piloten. We werden tijdens het vliegen van onze stoelen gelicht, heel het vliegtuig zat te gillen inclusief ons :)
Aangekomen in het " luxe" hostel, werden we ontvangen met een bord met rijst en stew. We sliepen met 6 meiden in stapelbedden en hebben ons opgefrist met een Ghaneese douche ( lees,jezelf overgieten met pannetjes koud water). Het was erg warm dus gelukkig hadden we airco op onze kamer. Deze viel wel geregeld uit maar we zijn de nacht goed doorgekomen.

Zondag ochtend werden we uitgenodigd om naar de kerk te gaan. Heel appart, iedereen was in een soort trance en danste en zongen en gaven geld. Helaas zat Deborah 3 uur naast iemand die niets vertaalde en viel ze bijna in slaap want alles was in het Ghanees. Karlijn had het geluk dat er "een zendeling van God" naast haar kwam zitten, Veronica. De kerkdienst werd 3 uur lang vertaald door Veronica. Hand in hand moesten we schreeuwend bidden, Halleluja!!

Na de kerk, geluncht, gerust en beetje gewandeld in de buitenwijk van Accra. Kinderen kwamen op ons afgerend en noemde ons " Obruni" wat betekend " witte " waarop wij zeiden " Obibini" wat betekend " zwarte" Ze moesten hier allemaal erg om lachen.
Het was snik en snik heet, maar gelukkig koelde het in de nacht af naar 30 graden.

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013