Bye bye ghana - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu Bye bye ghana - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

Bye bye ghana

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

05 Februari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Hier vanuit de hangmat onder de palmbomen in de 40 graden sturen wij ons laatste berichtje vanuit Ghana.

Afscheid nemen van de kindjes was zwaar. Nog wel de kindjes goed verwend en een goodbye party gehouden. Flesjes drinken, kaugom ballen, koekjes en ijsjes gekocht.
Zondag ochtend met onze vip jeep en chauffeur naar het Volta gebied getrokken. Onderweg kwamen we wilde apen tegen langs de snelweg. Halverwege de reis zijn we gaan lunchen aan de Volta Lake bij Aylos Bay. Hierna zijn we doorgereden naar Tafi Atome waar de mensen samen leven met de apen. We hebben ze onderbegeleiding bananen gevoerd, correctie Karlijn heeft ze gevoerd en Deborah stond aapjes te kijken ;)

Na 8 uur reizen kwamen we aan in Wli. Hier hadden we een "luxe" hotel met voor het eerst weer stromend water, gewoon vreemd om weer onder een stromende douche te stappen.
Samen met Kwessie een jungle wandeling gemaakt naar de waterval Wli. Wat een avontuur! Uitgerekend deze dag besloten ze een brug te renoveren die wij over moesten! Kluns en kluns zijn al gillend door 6 mannen naar de overkant begeleid.
Maar het was de moeite waard want na 2 uur lopen waren we bij de waterval, heel mooi! De rotsen zaten vol met duizenden vleermuizen.
Hier even bijgekomen van het wandelen en daarna weer vol volle moed terug gelopen en wederom lachend door 6 mannen naar de overkant begeleid.
De volgende dag een boottocht over het Volta Lake gemaakt, was heel mooi! Nog even Accra in gegaan voor souveniers maar dit waren we snel beu met al die opdringerige verkopers en 43 graden op de teller!! Deze dag was ontzettend warm, ook voor de lokale bevolking niet te doen.

In de avond aangekomen terug in het zuiden bij Krokobite beach. laatste nachtje. Karlijn besloot deze wakker door te brengen en Deborah heeft voor het eerst sinds weken een nacht doorgeslapen. De hutjes zijn ontzettend vochtig en warm.

Inmiddels is het 12.00 uur en zijn we uitgecheckt. We moeten tot vanavond 21.50 uur plaatselijke tijd doorbrengen met al onze bagage tot we terug vliegen naar Nederland.
Vandaag wederom bloedheet dus wordt een lange reis! Morgen ochtend zijn we rond 7.30 uur weer terug in brussel waar Lennart ons op komt halen.

Wij gaan nu onze laatste Ghaneze maaltijd aan het strand nuttigen....

Groetjes uit ghana!

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013