einde inzicht, helaas - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu einde inzicht, helaas - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

einde inzicht, helaas

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

30 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Dinsdag middag na de lunch zijn we naar het plaatselijke ziekenhuis in Senya gegaan. Na inschrijving werd mijn bloeddruk gemeten en temperatuur en op verdenking van tyfus moest ik gaan bloedprikken. Er werd door een jonge jongen een naald in mijn arm geramd en na wat wringen lukte het niet. Hierna werd ik zonder waarschuwing in mijn duim geprikt. 2 minuten later kwam de uitslag, malaria.
We moesten terug naar ziekenhuis en wachten op de
"dokter" wat later gewoon het dorpshoofd bleek te zijn.
Ik moest aan het infuus en injecties halen maar we vertrouwde het voor geen meter dus ik heb alleen de lading medicijnen meegenomen. Ze vonden ons behoorlijk eigenwijs maar in zo een onhygiënische toestand met mensen zonder enige opleiding durfde we het niet aan.
Dus maar aan de antibiotica tegen malaria gegaan.
Het gaat al beter met momenten en we hebben gisteren en vandaag ook weer hele middag met de kindjes doorgebracht.
Gisteren hebben we maskertjes geknutseld en vandaag vlindertjes van koffiefilters. Na enige opstart chaos waren we gezellig aan het knutselen. Kindjes vonden het erg leuk.

Vanochtend een ander weeshuis bezocht op een uurtje rijden vanaf ons weeshuis. Het weeshuis is van Tina, onze contactpersoon in Ghana.
We hebben hier geld gedoneerd voor voedsel.
Morgen is onze laatste dag met de kindjes, snik snik...het liefst zouden we veel langer willen blijven want er is nog zo veel te doen en de kindjes zijn zo lief.

Gisteren naar Sunflower Beach geweest voor een uurtje, dankzij onze trage taxichauffeur. Mooi strand en lekker rustig. Hopelijk kunnen we morgen nog even pootje baden voor de laatste keer.

Ondertussen wordt er in Afrikaans tempo gebouwd aan een schuur voor de waterfilter. De tank voor het water is gisteren ook gebracht. Helaas kunnen wij niet meer zien hoe het afgebouwd wordt. Maar wie weet komen we nog eens terug.

Zaterdag ochtend vertrekken wij naar het oosten, de grens van Togo. Hier gaan we nog paar dagen de natuur bekijken en de toerist uit hangen.

• 30 Januari 2014 - 21:31

Bianca:

Hoi hoi,

Knuffel morgen de kindjes nog maar eens extra goed !!! Geniet nog van je laaste dagen en tot snel weer

XXX bianca

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013