Introduktie dag en aankomst weeshuis - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu Introduktie dag en aankomst weeshuis - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Deborah en Karlijn - WaarBenJij.nu

Introduktie dag en aankomst weeshuis

Door: Deborah en karlijn

Blijf op de hoogte en volg Deborah en Karlijn

23 Januari 2014 | Nederland, Bergen op Zoom

Maandag ochtend begon onze intro-dag.
Tina, de big mama van het hostel, gaf ons do and dont's van Ghana en de cultuur.
Hierna zijn we geld gaan wisselen en een Ghanese simkaart gaan kopen. Helaas heeft tot nu toe alleen Deborah minimaal internet.
Na de lunch van bakbanaan en black eye beans ( Red Red) kregen we een Afrikaanse djembé workshop van een nogal chagrijnige Ghanees. Ondanks de hitte was het erg leuk. Hierna hebben we in 35 graden een traditionele Ghanese dans geleerd.
Hierna werden wij door onze big mama's naar het weeshuis gebracht. Onderweg ervaarden we het echt Afrika, vrouwen die hun hele leven op hun hoofd meedragen en mierenhopen van 3 meter hoog, geen geintje foto volgt nog!

Bij aankomst in het weeshuis stormde de kindjes op ons af en riepen "Welcome obruni"
We werden warm welkom geheten door de lieve kindjes die allemaal in ons klommen en onze naam vroegen. De huismoeders echter, negeerde ons en gingen over tot de orde van de dag.
Daar stonden we dan...

Verslag uit: Nederland, Bergen op Zoom

Deborah en Karlijn

Hallo! Op 18 januari gaan wij voor 3 weekjes naar Ghana. We gaan hier vrijwilligerswerk doen in het weeshuis Mum's Care children's home in het zuiden van Ghana. Het ligt een uurtje rijden van de hoofdstad Accra in het plaatsje Senya Bereku. Hier wonen 35 kindjes in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. Het weeshuis ligt erg afgelegen en mist de nodige faciliteiten. Dankzij vrijwilligers is er al veel gerealiseerd in het weeshuis. Hopelijk kunnen wij ook ons steentje bijdragen! Groetjes, Deborah en Karlijn

Actief sinds 13 Nov. 2013